dilluns, 4 d’abril del 2011

Tehotihuacan al CaixaForum


El dissabte passat vàrem anar a l'exposició sobre Tehotihuacan que fins al 19 de Juny fan al CaixaForum.

Aquesta mateixa exposició l'estaven fent al Quay Branly de Paris l'últim cop que vam ser-hi però ens va fer mandra.

Ara però, com era a tocar i a més a més gratuïta, ja no hi havia excusa.

L'exposició mostra les darreres troballes que s'han fet a Tehotiuacan i esbossa respostes als interrogants que encara hi ha entorn aquest assentament.


Com hi era la vida? Com s'organitzaven els asteques? Quines creences tenien? Com varen desaparèixer? ...

Tot plegat, unes pinzellades que deixen en el visitant una idea difosa. Sobretot l'últim interrogant, que desborda la imaginació.

In situ, vaig sentir una senyora que tenia una bona teoria, la del tsunami. Ja sabeu, la típica onada de 2500 metres d'alçada. En fi.

Nosaltres que no tenim tanta imaginació, vam comprar a la Laie que hi ha al vestíbul el llibre "Breve historia de los aztecas" de Marco Antonio Cervera.

I encara no he avançat gaire en la lectura, però de moment, res d'OVNIS tampoc.

4 comentaris:

  1. Sembla que no t'ha acabat de convèncer. La recomanes o no?

    La teoria del tsunami, Déu n'hi do. Jo que volia posar una nuclear entre les piràmides...

    ResponElimina
  2. Ei Geo,

    Jo m'he quedat una mica fred, potser hi hagués hagut d'anar un dia que fessin visita comentada.

    També et dic que jo d'arqueologia ni idea i segurament no hi sé trobar el què.

    I el tema nuclear... de caber-hi hi cap però a Mèxic em sembla que són més d'hidroelèctrica.

    Salut.

    ResponElimina
  3. De fet, els encanten les tèrmiques de fuel ("combustóleo", en diuen, m'encanta) i de carbó. Ara no tinc la distribució a mà, però predominen les tèrmiques. I tenen una sola nuclear, Laguna Verde.

    ResponElimina
  4. Sí, sí, tens raó.

    He tingut un lapsus chiapaneco.

    Salut.

    ResponElimina