dimarts, 11 de maig del 2010

El Pulparindo

La primera vegada que vaig tornar de Mèxic vaig dur, a mode de souvenir, un mega-mix de "dulces" per als amics i companys de feina.

Els dolços no van agradar a tothom (colla de llepafils) però hi va haver una minoria de cuates sibarites a qui van entusiasmar.


D'ençà, aquesta minoria sibarita, quan s'assabenta que he d'anar a Mèxic, em demanen que els porti dolços.


I en concret me'n demanen un de molt senzill però alhora delicat, aquest és, un clàssic entre clàssics, el "Pulparindo".


El "Pulparindo" és un dolç fet, al igual que molts dolços mexicans, a base de pasta de "tamarindo" que es disposa en forma de barreta, se sala i s'arrebossa de chile.


Personalment, m'agrada menjar-lo a petites mossegades deixant-lo desfer lentament sobre la llengua mentre realitzo alguna activitat intel·lectual, com ara, escriure aquest blog.























El "Pulparindo" és un dolç indicat per a paladars delicats ja que no és especialment picant. Per als avesats al chile però existeix una versió "extrapicante".























D'aquests últims en tinc una caixeta que guardo per a les grans ocasions, com ressolució d'auto-definits de Tarkus o re-visionats de pelis de Rohmer.



En el seu dia em vaig adonar que parlar-vos de dolços era una mica una tocada de pera, ja que em dedico a posar-vos les dents llargues i després us quedeu amb les ganes.


Avui però voldria posar-hi remei, ja que he re-trobat una botiga a Barcelona on venen alguns d'aquests dolços, i en concret, el "Pulparindo".


La botiga es diu Iztli i recordo haver-hi menjat un burrito força bo quan estava situada al Born però es veu que ara s'han traslladat a la Barceloneta.


Podeu localitzar-la a través de la seua web, on veureu que també admeten comandes.

2 comentaris:

  1. Molt bo, això d'una ocasió com el revisionat d'una pel·lícula d'Eric Rohmer. Per aquí a casa hi ha algú amb molta afició al Pulparindo. Jo tan sols no l'he tastat, que recordi. També tenen bona pinta els tamarindos con chile, unes boles de pasta de tamarinde enfarinades de chile mòlt. Però en general tot això ho trobo o massa dolç o massa picant, o les dues coses. Bon profit!

    ResponElimina
  2. Geo,

    Encara que ni l'hagis provat veig que si més no t'acompanyes de gent amb classe, t'absolc :-)

    Salut.

    ResponElimina