divendres, 23 de gener del 2009

Legítims "polvets" màgics

Fa cosa de 2 anys, fent el xafarder pel mercat municipal de Pátzcuro, em va cridar l'atenció un producte. Era un saquet que dins hi duïa un polsim que tenia la qualitat de, un cop cremat i dita una pregaria, atreure cap a tu la persona estimada.

Vaig tenir-los a la mà mentre rumiava si comprar-los o no però finalment, potser per vergonaya o potser perquè en aquell moment no em feien falta, me'n vaig desdir. Tot i això, em vaig quedar amb ganes de comprar-los.

Passat un temps els "polvets" màgics van sortir en una conversació i em van explicar que d'aquest tipus de coses de "brujería" (així mateix m'ho van dir) en venien al mercat de Sonora, Mèxic DF.


Aquest cop em va donar un rampell i em vaig dir "demà cap al mercat de Sonora que hi falta gent", no podia estar més equivocat.


Anant per la circumvalació el trànsit estava molt dens i a vora i vora de la carretera estava a petar de llocs de venta ambulant molt concorreguts.
Em sembla que era el tercer cop que passava pel barri de Tepito però mai l'havia vist tant a sobreeixir.

Tot plegat em vaig començar a desesperar i a plantejar-me de girar cua però quan estava a punt de tirar la tovallola vaig veure en la llunyania el rètol del mercat, per fí.


click per ampliar
















Un cop allí, trobar els "polvets" va ser força fàcil. Tot i que un cop ets dins el mercat sembla un laberint, ràpidament t'adones que,
com a tot arreu, està distribuït per gremis.

Hi tenim el sector de les bestioles, fruites i verdures, galindaines, disfresses... així que només cal que t'hi perdis fins que arriba un moment en que els botiguers se t'ofereixen a llegir-te la mà o a tirar-te el tarot, llavors saps que has entrat a la zona de la... "brujería".


Aquí hi podreu trobar tot tipus de remeis màgics i artefactes per la bruixeria com veles, amulets, beuratges, crucifixos, productes per a la neteja espiritual,
figures de la "Santa Muerte"...

click per ampliar












I de "polvets"? De "polvets" n'hi ha a piles, per triar i remenar. Com mai se sap, en vaig comprar per a tots els propòsits.


Entre d'altres, els "Tripas del diablo" per aborrir el vici de l'alcohol, per si en un moment donat et tires a la beguda. El "Tapabocas" per si de cas hi ha algú que diu pestes de tu i li vols parar els peus (la boca de fet). "Del odio", en cas que interessi provocar mal karma entre dues persones, aquests ja són més de mal rotllo.

Òbviament, no podia ser d'una altra manera, la major part dels "polvos" estan dedicats a les qüestions amoroses. Els
"Con nadie más podrás" et serviran en cas que sospitis que la teva parella et vol posar les banyes. Però si resulta que ja fas tard els "Te odiará tu amante" t'aniran millor.

Dins aquest grup de "polvos" amorosos hi tenim una gran gama dels dedicats a avivar la flama sexual, amb feromones incloses. Penseu que són tan famosos que fins hi tot n'hi ha que duen les instruccions en anglès.
Entre tots aquests també hi vaig trobar els que havia vist a Pàtzcuaro, per atreure la persona estimada, els "Ven a mi".

click per ampliar












No sé que tal funcionin, encara no n'he probat cap, però quelcom que val "de a 2 pesos" el sac petit i "de a 10 pesos" el gran no m'acaba d'inspirar gaire confiança. Suposo que el que compta és la part de fe que hi posis, si m'animo ja ús ho contaré.


2 comentaris:

  1. Jajaja, polvos mágicos! acá en Catalunya tendría doble sentido la frase, no? jajaja
    Bueno, también existe entre amigas la frase de "me pondré polvos/loción de amansaguapos" jajaja.. cuya función lógicamente, es que los guapos se fijen en la damisela..
    También debe haber de amansaguapas, por si te interesan.. jaja
    Jajaja, que bárbaro, te fuiste a meter a ese mercado.. yo sólo he ido dos veces y me da miedo ir del metro al mercado... está bien chungo por ahí, que valiente!
    Saluditos!

    ResponElimina
  2. Isaura, la verdad es que esto del polvo da mucho de sí :-)

    Y de valiente nada, iba bien acompañado.

    Salut.

    ResponElimina