dimarts, 15 de setembre del 2009

Diada de Mèxic

Fa 5 dies, i com ja ve sent habitual des de fa casi 300 anys, es va celebrar la "Diada de Catalunya".

I avui, com ja ve sent habitual des de fa casi 200 anys, se celebra la "Diada de Mèxic", aka "Día de la Independencia".




















cuates, i l'any vinent Mèxic celebrarà 200 anys de la independència i a més 100 anys de l'inici de la revolució. Entoma aquesta! Potser "la liaran" més grossa que a Arenys de Munt :-)


I cada any, com ja ve sent habitual des que m'he adonat que tinc mala memòria, he de recordar que és exactament el què se celebra.


Bàsicament, recordar-me'n vol dir agafar l'enciclopèdia (o tirar de wikipèdia) per posar ordre a dates i noms que em ballen pel cap.


L'any passat però, per com a mínim estalviar-me aquesta cerca, l'E em van fer una descoberta.


Existeixen a Mèxic uns fulls anomenats "monografías" que es poden adquirir a la teua tenda de "abarrotes" de confiança.


Aquests fulls els fan comprar als nens de primària per "quatre pesos" (no recordo quant però molt barats) per a que s'aprenguin la lliçó.


Així que, com si encara fos un nen de primària, també em van comprar la meua “monografía” i avui us la volia ensenyar passa que no sé on l'he embotit. Sóc un desastre.


Afortunadament he trobat que el govern de Mèxic les facilita via web (al final no m'he estalviat la cerca) i la podeu descarregar fent clic
aquí.

En aquesta web veureu que hi ha d'altres monografies dedicades a diversos temes així com biografies de personatges rellevants.
Quan la trobi, us penjaré una "biografía" que també em van comprar (i que no està a la web).


Què? Ja us heu aprés la "monografía"? Sí? Doncs digueu amb mí ¡Viva México!

3 comentaris: