dijous, 3 de setembre del 2009

Arriaga + Iñárritu

Em sembla que ja és la tercera vegada que ho faig en el blog i ja em sap greu però voldria parlar d'una peli que no m'ha acabat d'agradar.

És tracta de "The Burning Plain", escrita i dirigida per Guillermo Arriaga.

Però abans d'explicar perquè no m'ha agradat la peli voldria fer un mini post recordatori de la trajectòria d'Arriaga i una consulta popular.

Segurament us sonarà Arriaga ja que probablement sigui en l'actualitat el guionista mexicà amb més renom. "Amores Perros"?












Sí? D'acord.

I per parlar d'Arriaga és indispensable conèixer Iñárritu ja que ambdós han conformat el tàndem guionista-director més fructífer del cinema mexicà dels últims anys.

Tres pel·lícules avalen la seua trajectòria.

Fent un símil aeronàutic es podria dir que amb "Amores Perros" es van enlairar, "21 Gramos" va servir per mantenir el vol i amb "Babel" van sortir de l'atmosfera.

Lamentablement el tàndem es va desintegrar amb Babel, és el que té creuar l'atmosfera. Perquè? Diguem que Arriaga volia tenir més control sobre l'avió, volia pilotar, i Iñárritu no volia copilot.

Però abans d'aconseguir ser director, i sense Iñárritu, hi ha hagut dos pel·lícules més guionades per Arriaga. Dos pelis però que mencionaré en el proper post ja que ara toca consulta popular.

Com ja haureu notat he passat molt de volada per les tres pel·lícules mencionades, no es que no en tingui una opinió, el que passa es que en voldria saber la vostra.

De les tres pel·lícules sorgides del tàndem Arriaga-Iñárritu, quina us agrada més? i perquè?

4 comentaris:

  1. El meu vot en aquest cas no serveix de res perquè no n´he vist cap, però m´han parlat bé de "Amores Perros".
    Per tant, voto en blanc, però que consti que he acudit a la consulta;)
    salut!

    ResponElimina
  2. Jo crec que Amores Perros va a ser bona en el seu moment: amb molta acció i violència, sexe y més..
    Després he vist 21 Gramos i no em va a convèncer, però en definitiu Babel va a ser un no-no-no en tot: molt previsible, molt en la fórmula de Hollywood i un tant rara.
    M'agrada més com dirigeix Cuarón:) a més que com a persona Iñarritu sent que va venir a redimir el cinema mexicà .. bo, és la meva percepció ..
    Pa mi, AP un 9, 21G un 7 y B un 5..
    Salut Aixetaire!!!

    ResponElimina
  3. A, Berenguer, Isa,

    Queda clar que la triomfadora és "Amores perros" i resulta que també és la meua favorita.

    En breu.

    "21 gramos" se'm va fer llarga, van voler estirar-la massa. Em pensava que no s'acabava mai.

    "Babel" em va fer gaudir molt, tan a nivell d'història com visualment però és... massa.

    I "Amores perros" em sembla que és la més, com diria Cesar Millán, equilibrada :-)

    Salut.

    ResponElimina