dijous, 6 de novembre del 2008

El Chiquidrácula

balla el chiqui, chiqui?
















El dissabte passat vàrem anar a veure la última del Díaz Yanes, "Solo quiero Caminar".


Si dic que aquest director no ha fet res de bo des de "Nadie hablará de nosotras..." ja s'entén que la peli no em va agradar massa.

Tot i això sempre hi ha quelcom que es pot rescatar i en aquest cas el que més em va agradar va ser l'actor que feia de narco,
José María Yazpik. Un actor mexicà que per a mi era totalment desconegut i que es veu que es va fer un renom en el món de la telenovela.

El tal Yazpik, a més, va protagonitzar el moment més rialler de la peli i el veritable motiu d'aquest post.

En un moment donat hi ha una escena en que el narco parla amb el seu home de confiança (Diego Luna, qui encapçala aquest post) per a demanar-li un favor i al final del parlament li solta un "Vamos, que tu eres mi Chiquidrácula", o quelcom similar.


Acabada la frase, se senten forces rialles a la sala i jo entenc que m'acabo de perdre un acudit, "qui deu ser aquest Chiquidrácula?" em pregunto.

En sortir del cinema, em solucionen el dubte. Resulta que fa anys hi havia un programa mexicà per a la canalla anomenat "Chiquilladas", una especie de paròdia de Barri Sèsam, on entre d'altres hi sortia un petit vampir; el Chiquidrácula (per si de cas: "chiqui-" és per chiqui-lladas, no perquè balli el "Chiqui, chiqui".)

Es veu que el Chiquidrácula duia un pentinat semblant al de Diego Luna a la peli, engominat i cap
enrera. A més com Diego Luna es força blanc de pell i sempre tindrà cara de nen encara que es deixi barba... doncs això.

Tot i l'explicació, si un acudit no l'enxampes al moment ja no fa tanta gràcia així que per sadollar-me vaig mirar si trobava algun video del Chiquidrácula i he trobat aquest que m'ha agradat.




Per si de cas, "sangrón" vol dir barat o "patillero". A més, com la paraula ve de sang i és un vampir... doncs això.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada