divendres, 17 d’abril del 2009

L'hamburguesa de la discòrdia

No sé si esteu al corrent de l'enrenou que s'ha muntat arran del cartell publicitari d'una multinacional de fast food.

Personalment, des de la meua més sincera mexicanitat, em sembla que no calia.



¿Com ho veieu vosaltres?



Més enrenou a El País i a El Universal.

3 comentaris:

  1. Hay que tomarse las cosas con ligereza, digo yo.. pero lo cierto es que se pasan un pueblo con la imagen que le ponen al mexicano.
    El asunto sería cagado si la agencia que hizo el comercial hubiera sido mexicana, a final de cuentas hay que reirse de uno mismo.. pero saber que así te pintan en el extranjero no está tan padre..
    Igual esto es simplemente para sentar precedente y que en el futuro se la piensen más antes de echar la chacota..
    No se.. una reacción exagerada, pero que esconde un poco de verdad..
    Saluditos Anònim!

    ResponElimina
  2. Em sembla molt vell i poc original això de fer publicitat amb els estereotips , però si ho fan deu ésser que els resulta rentable.
    Si volien ressò, les protestes els hi han servit amb safata.
    Com diuen allà, "en lo personal", no em fa gens el pes, ni tan sols aquest aire de companyonisme que desprèn, però tampoc entenc el valor excessiu que li donen a la bandera.
    Això em recorda una altra polèmica amb la Paulina Rubio, quan va sortir en la portada d´una revista embolcallada només amb la bandera mexicana i també la van multar, crec.
    Suposo que això es deu al valor que se li dóna als símbols a cada lloc. Com tampoc entenc els "pollos" que s´organitzen aquí quan es crema un retrat del rei, però ho veig així segurament perquè sento que a mi no em representa per res aquest senyor.

    Salut, aixetaire.

    ResponElimina
  3. Isaura,

    En mi modesta opinón creo que no se le pone ninguna imagen al mexicano sino que sale un mexicano con una determinada imagen.

    Imagen que además está justificada, ya que se trata de añadir un poquititito de algo mexicano a algo gringo más grandote. De ahí los tamaños de ambos, no por una cuestión de estereotipos.


    A,

    L'anunci no crec que tiri d'estereotips, com deia abans, i em costa pensar que estigui fet amb mala intenció, no veig que en treguin cap profit fent-ho.

    Pel que fa a la qüestió de la bandera, tot i que tampoc comparteixo aquest culte exacerbat (ni per aquesta ni per cap altra), em sembla que fer-la servir de "poncho" no és massa greu.

    Del cas Paulina no en diré "ni una sola palabra" :-)

    Salut.

    ResponElimina