dijous, 2 d’abril del 2009

Llegiu Poesia

Voltant entre edificis d'estil nouveau i decó per l'afrancesada Colònia Roma (li haguessin pogut dir París :-) em vaig trobar aquest rètol anunciant una llibreria cafeteria.














Em recorda aquella campanya publicitària dels autobusos londinencs que fa uns mesos causà polèmica arreu, "Probablement Déu no existeix, no pateixis i gaudeix la vida".

El sofriment, aquesta característica tan de les societats cristianes, és l'element que em va fer relacionar ambdós rètols.

No sé si ara, en aquests dies en que ens trobem assetjats per la crisi, la van encertar fent aquesta campanya.

Vull dir que, segurament més d'un, veient el que ens queda per patir, haurà tornat cap a missa.

Per la meua banda, com que de tornar a missa ni parlar-ne, me n'he recorda't d'una antologia del poeta mexicà Jaime Sabines que em va regalar l'E.

Li he tret el pols i m'estic aprenent algun dels poemes, els curtets.

Arribat el moment si cal, ja m'agenollaré, ajuntaré les mans i en resaré un. Aquest per exemple.

Cuando tengas ganas de morirte
esconde la cabeza bajo la almohada
y cuenta cuatro mil borregos.
Quédate dos días sin comer
y veras qué hermosa es la vida:
carne, frijoles, pan.
Quédate sin mujer: verás.

Cuando tengas ganas de morirte
no alborotes tanto: muérete

Amén.

4 comentaris:

  1. Jajajaja! a veces extraño ese tipo de gags.. jajaja
    Bueno, también puede que esto tenga que ver con una cosa:
    Hace como unos 8 años se fueron a instalar a México un grupo de Brasileños que hacían un programa ya de madrugada, en el que hablaban de religión e invitaban a la gente para que fuera a una misa en un lugar x.
    Con el tiempo fueron depurando el sistema, o mejor dicho: el negocio y el programa duraba más tiempo, pasaban testimoniales de gente que gracias a ir a esas misas había "sanado" o su negocio y "iba bien", además de vender "la milagrosa rosa de los negocios"..
    Oh.. ahorita recordé queincluso le tomaste una foto a uno de sus "santuarios" y es que tienen un chorro por todo el país..
    Creo que a esto viene lo de Pare de Sufrir.. nunca mejor usada..
    Saluditos!!!

    ResponElimina
  2. Órales isaura, ahora me cayó el 20.

    Parodian la expresión del santuario borrego.

    Razón de más para que lo vinculara a la iglesia.

    Salut.

    ResponElimina
  3. M´agrada el Sabines, tot just el vaig descobrir l´any passat.

    Això que dius de "caer el 20" és molt bo, la primera vegada que m´ho van dir, el buscava per terra el 20...

    A.

    ResponElimina
  4. Hola A, que bé que coneguis en Sabines. A mi sobretot m'agrada com va de lo irònic a la "cursi".

    Quina gràcia amb això del 20, jo de tan en tan la faig aquesta broma.

    Salut.

    ResponElimina