dimecres, 29 d’abril del 2009

H1N1

Aquests dies de grip porcina, tot i no haver estat a Mèxic, han estat una mica angoixants.

Per una banda els governs i mitjans han contribuït a crear un estat de pànic que ens feia pensar que, i ara exagero, s'extingiria la humanitat.


Per altra banda, la informació que ens arribava de primera mà quan preocupats trucàvem a Mèxic era "Estás de broma no? ayer en la micra ni yo ni nadie usaba tapabocas y sigo vivo".


Era com sentir dir que a casa del teu amic s'hi ha calat foc i quan el truques et diu "doncs jo m'acabo de comprar una bombona de butà". D'aquí l'angoixa.


Ara però ja estem més tranquils. L'última notícia que llegeixo a la premsa mexicana és que ara per ara només hi ha set casos confirmats de morts per grip porcina. Sembla ser que la situació s'està alleujant.


I és clar, vist com han anat les coses em pregunto, ¿era necessari l'alarmisme inicial? ¿calia preocupar-se tant? Sí i no.


Tot i que ara, a toro passat, és molt fàcil dir, "jo no em vaig protegir i no em va passar res" en un principi no se sabia quin podia ser l'impacte del virus.


Calia veure com evolucionava per saber que tan perillós era, cosa que no es fa d'avui per demà, i mentrestant s'havien d'adoptar les mesures preventives necessàries.


Potser des del govern mexicà s'hagués pogut dur la situació d'una manera més apropiada, menys alarmista, però s'ha dut com s'ha dut i ara ja està fet.


Amb tot, com casualment estem vivint una època de recessió econòmica molt heavy, s'ha donat peu per especular al voltant del virus.


Que si era un intent d'homicidi contra Obama, que si ha estat un narco, que si és una maniobra de les farmacèutiques, que si era per fer pujar el dolar...


ampliar

Com va dir H.G.Wells "La crisi d'avui és l'acudit del demà".

2 comentaris:

  1. Lo pitjor es que la "nova gripa" ha arribat a Catalunya i ara mateix es el estat mes infectat en tota Europa.. penso que ha vingut molt rápid.. ah la globalització..
    Lo meillor és que ara ja sabem que fer y espero que no sigui tan grau com en Mexic.
    Dios nos agarre confesados!!!!
    Saluditos Aixetaire :)

    P.D. ya estoy intentando escribir en catalá, si me equivoco nomás no te fijes mucho :P

    ResponElimina
  2. isaura,

    Jo crec que lo pitjor no és la grip, a final de comptes no crec que hi hagi més morts dels que hi hauria un any normal.

    Lo pitjor és la penúria econòmica que passarà (passa) molta gent amb tot el pollastre que han liat.

    Salut.

    pd: déu ni do el teu català.

    ResponElimina